contact-us

לייעוץ ומידע נוסף מלאו

את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם:

    רקע על התפתחות תינוקות ושיטת צעד ראשון

    הדרכה התפתחותית מעניקה להורים ליווי ומענה מקצועי בתקופת ההתפתחות של ילדיהם- יש חשיבות רבה להדרכה והתנהלות נכונה בחלום ההזדמנויות בשנה הראשונה לחייו של התינוק.

    שיטת 'צעד ראשון' מבוססת שיטת פלדנקרייז אשר מתייחסת לתנועות שלנו ואיך אנחנו מתנהלים עם הגוף שלנו. על מנת שהתפתחות התינוק תהיה מיטבית, התינוק צריך לעבור כל שלב בזמן ולממש את המרכיבים של כל שלב, הן מבחינה מוטורית והן מבחינה חושית.

    ההתפתחות המוטורית והחושית בינקות היא התשתית למימוש הפוטנציאל המלא של התינוק ובהמשך כילד וכאדם בוגר. כמו כן, השיטה מתייחסת לסביבה ההתפתחותית של התינוק כחלק בלתי נפרד מהתנאים למימוש הפוטנציאל של התינוק. לא מצופה מההורים ללמד את התינוק כיצד להתפתח, אלא להעניק לו סביבה התפתחותית מתאימה בהתאם לשלב בו נמצא. מכאן, שהשיטה מקנה להורים כלים המאפשרים להם ליצור סביבה התפתחותית מתאימה ומעשירה.

    סביבה התפתחותית כוללת את הוריו, התנאים הפיזיים שלו והדרך שבה הסביבה כולה נוהגת כלפיו. יתר על כן, השיטה מאפשרת מניעה ו/או זיהוי שיבושים ועיכובים בשלבים מוקדמים.

    התפתחות תינוקות נקראת התפתחות סנסומוטורית (סנסו- חוש, מוטורי- תנועה). מערכת החושים (הסנסורים) קולטים גירויים מהסביבה, המוח מעבד והמערכת המוטורית (הגוף) מגיבה. בהמשך המערכות יעבדו גם הפוך. קיימת חשיבות רבה למגוון, לעוצמות ולמינון של הגירויים.

    השנה הראשונה של התינוק הינה שנה משמעותית וחשובה להתפתחות התינוק, אשר משפיעה על ההתפתחות בהמשך חייו. שלבי ההתפתחות של התינוק מתבססים ונבנים על בסיס היכולות שנרכשו עד לאותה נקודת זמן בו הוא נמצא. מכאן, כי יש חשיבות רבה לאופן ביצוע המרכיבים של כל תנועה. ליווי וההדרכה התפתחותית תורמת לסל הכלים של ההורים ומעניקה כלים להתפתחות התינוק באופן מיטבי ומניעת עיכובים שנובעים מחוסר ידע וניסיון.

    התפתחות תינוקות היא לא רשימת מכולת שנסמן וי ונמשיך. לאורך כל הדרך, נרצה לאתגר ולשכלל את המיומנויות הקיימות שהתינוק רכש על מנת לממש את הפוטנציאל המרבי בהתפתחות התינוק.

    לייעוץ ומידע נוסף מלאו

    לייעוץ ומידע נוסף מלאו

      מאמרים נוספים

      תפריט נגישות