contact-us

לייעוץ ומידע נוסף מלאו

את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם:

    בכי מתוך שינה אצל תינוקות

    השינה של התינוק שלכם היא משאב יקר מפז. היא נחוצה עבור גדילה בתנאים מיטיבים, נחוצה ליצירת מנוחה נכונה, ונחוצה עבורכם כדי שיהיה לכם רגע של שקט לעצמכם. לא אחת, עולות דילמות רבות מצד הורים הקשורות לשינה של הקטנטן היקר להם מכל. תופעת בכי מתוך שינה אצל תינוקות, היא תופעה שמדאיגה הורים צעירים ועליה אני נשאלת רבות. אז קודם כל אני רוצה להרגיע אתכם ושתדעו שאין פה כל סיבה לדאגה, בואו נתחיל ונבין יחד את כל ההסברים. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת, נמצאת כאן כדי לתת טיפים מיטיבים להתמודדות עם עייפות, בכי והרדמות ארוכות ולהקנות לילדכם הרגלי שינה מיטיבים.

    הסבר לתופעת בכי מתוך שינה אצל תינוקות

    מחקרים מראים כי בכי מתוך שינה אצל תינוקות נגרם בידי אחת משתי התופעות- סיוטים וביעותי לילה. גם תינוק חווה סיוטים, ממש כמונו, רק שאין לו כלים לתאר את שראה, לכן הפחד עשוי להופיע בצורה של בכי. במצב זה, אין כל סיבה להילחץ כי מדובר בתופעה נורמלית לחלוטין. תופעה נוספת שעשויה להוביל לבכי מתוך שינה היא תופעת ביעותי הלילה. ביעותי לילה מזכירים סיוטים, אך מאפיינים את גילאי הינקות עד גיל שלוש ולאחר מכן חולפים מעצמם. ביעותי לילה עשויים להוביל לבעיטות בלתי רצוניות, נפנוף ידיים, בכי ואף צרחות המתרחשות כולן מתוך שינה עמוקה. ביעותי לילה עשויים להלחיץ את ההורים, אך נמליץ שלא לגעת בילד כשהוא חווה תופעה זו. אתם יכולים להיות רגועים ולהבין כי אין מדובר בסכנה. הביעותים נגרמים כתוצאה מחום גבוה, כשהילד בעייפות יתר, או בזמנים של מתח ולחץ.

    ייעוץ שינה

    הורים יקרים, כולם יודעים ומבינים עד כמה שנת ההורות הראשונה יכולה להיות מלחיצה ומאתגרת. מדובר בזמן בו אתם מכירים את ילדכם ולומדים את השפה שלהם. מדובר בתהליך אשר לוקח זמן ומצריך רוגע, סבלנות ואהבה. השינה של ילדכם מעלה שאלות ותהיות רבות, לכן מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת ומלווה התפתחותית, הכתובת שלכם לכל שאלה, דילמה או התלבטות. בדרך מקצועית אדיבה, נעימה וקשובה, נלמד להבין את שפתו של הקטנטן היקר לכם מכל.

    תינוק בוכה מתוך שינה

    אם נתקלתם בתופעה של בכי מתוך שינה אתם בטח תוהים מה הם מקורותיה. תינוק בוכה מתוך שינה לרוב חווה סיוטים או ביעותי לילה. סיוטים הינם חלומות רעים מהסוג שכולנו מכירים ואף ממשיכים לחוות לעתים בחיים הבוגרים. ביעותי לילה היא תופעה המתרחשת מהלידה ועד גיל שלוש וחולפת אחר כך מעצמה. ביעותי לילה הם התקפי אימה או פחד המתרחשים לרוב בשנת Non REM  המאפיינת את תחילת הלילה. בשני המצבים כדאי לטפל עם רוך ואהבה שיעניקו ביטחון לילדינו. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת, נמצאת כאן אתכם כדי להרגיע ולהעניק כלים נוספים.

    תינוק בוכה מתוך שינה – מה זה אומר?

    כאמור, תינוק בוכה מתוך שינה זו תופעת בכי הנגרם מסיוטים או ביעותי לילה. כשמדובר בסיוטים, זכרו כי מדובר במנגנון פסיכולוגי של הנפש שלנו המדגים לנו פחדים. פעמים רבות במצב כזה יתרחש בכי מתוך שינה ולאחריו התעוררות בבהלה. בזמן ההתעוררות כדאי שנעטוף את התינוק וניתן לו להרגיש חום ואהבה. בזמן ביעותי לילה עשוי התינוק אף לבעוט, לצרוח ולנופף בידיו, תוך כדי שינה עמוקה. דווקא בזמן ביעותי לילה ממליצים המומחים שלא לגעת בתינוק, אלא לזכור שהוא לא במצוקה אמיתית ולאפשר לתופעה להתרחש. ביעותי לילה מקושרים לרוב למתח גבוה, חום ומחסור בשינה. הכי חשוב זה לשמור על הרוגע שלכם, כי ברור שהתופעה עשויה להיות מפחידה. השתדלו לא להיכנס לפאניקה ולזכור כל הזמן כי אין מדובר בסכנה אמיתית.

    קצת עליי

    חן אסיאו יועצת שינה מוסמכת, המתמחה במגוון מצבים הקשורים לשנתו של התינוק, הפעוט והילד. ברור שתופעת תינוק בוכה מתוך שינה עשויה להפחיד, לבלבל ואף לתת לכם רגשות אשם שמשהו לא בסדר קורה לילד. אני כאן כדי להזכיר, שתינוקות הם כמו מבוגרים שאינם יודעים לדבר. בדיוק כפי שלנו יש סיוטים, כך גם להם יש סיוטים. על אף שמדובר בתופעה מעט מפחידה, בתור יועצת שינה אני ממליצה לכם שלא לקחת אותה בצורה מבוהלת יתר על המידה ולקבל את הטבעיות שלה. אני מקיימת פגישות ייעוץ בבתים, מתן כלים לשיפור הרגלי השינה ומעבירה סדנאות התפתחות שונות.

    לייעוץ ומידע נוסף מלאו

    לייעוץ ומידע נוסף מלאו

      מאמרים נוספים

      תפריט נגישות