contact-us

לייעוץ ומידע נוסף מלאו

את הפרטים ואחזור אליכם בהקדם:

    עייפות יתר אצל תינוקות

    עייפות יתר אצל תינוקות, מזכירה עייפות יתר אצל מבוגרים. זה יבוא לידי ביטוי בתחושת עייפות מוגברת ואחריה התאוששות וחזרה למצב ערני- כאילו התפספס חלון השינה וניתן להמשיך לתפקד. יחד עם זאת, מדובר בתפקוד שאיננו רגיל עבורנו ומונע בעיקרו מעייפות ומהרצון הפנימי לישון. התינוקות שלנו מתנהגים בדיוק אותו דבר, גם להם יש חלון של עייפות ולאחריו הם נכנסים למצב עייפות יתר, שלעתים באופן פרדוקסלי, מקשה על ההירדמות הטבעית. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת, הכתובת שלכם לכל בעיה או דילמה הקשורה לשינה של תינוקות, פעוטות וילדים.

    עייפות יתר אצל תינוקות – מה זה אומר?

    התינוק שלכם מאותת לכם דברים באמצעות שפת גוף ובכי, מכיוון שאין ביכולתו עדיין לדבר ולהגיד לנו "אני עייף! אני רוצה לישון". התפקיד שלכם בתור הורים הוא לזהות את הסימנים, לפרש אותם בצורה נכונה ולפעול בהתאם אליהם. אין ספק שזו משימה לא פשוטה, אך אפשרית, וכזו שאתם מבצעים מדי יום ביומו מול תינוקכם. אם התינוק מביע עייפות, יש צוהר של מספר דקות ובמהלכו ניתן להרדים בצורה טבעית ונטולת הסתבכות. אם צוהר הזמן חלף, מדובר בסיטואציה מורכבת יותר. לעתים נראה את התינוק לא שקט ולא נדע מה קרה. בדיוק כמו אדם בוגר, כעת התינוק נראה כאילו הוא לא רוצה לישון יותר, אך עדיין הוא חסר שקט. בשלב הזה, לא משנה מה ננסה ואיך נסיח את דעתו, יהיה קשה להכניס אותו לשינה כי הוא פשוט עייף מידי.

    מה אפשר לעשות?

    תופעת עייפות יתר אצל תינוקות נפתרת באמצעות שינה, זה הרי ברור. בשלב הזה, עליכם להבין כי תהליך ההשכבה יתבצע עם בכי, בשל העייפות. אתם לא צריכים לפחד, או לחשוב שאתם טועים בפרשנות הסימנים של ילדכם, הוא רוצה לישון אך זה ייקח זמן רב יותר. שימו לב כי בגילאי הינקות, התינוק עשוי להראות סימני עייפות כמו נדנוד רגליים, פיהוק ושפשוף עיניים, בערך כל שעה וחצי. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת המעניקה לכם כלים שיוסיפו לתחושת הרוגע וילמדו אתכם עוד על יצירת קשר מיטיב עם תינוקכם.

    עייפות יתר תינוקות

    עייפות יתר אצל תינוקות היא אחד המצבים המורכבים לעתים לזיהוי. מדובר בשלב בו התפספסו סימני העייפות וכמו כן גם "חלון השינה". משך חלון הערות של התינוק משתנה מידי מספר שבועות. בתחילת חיי התינוק נע בין 90-45 דקות ובהמשך יתארך עד לכדי 3 שעות יותר. ההמלצה היא לעקוב אחר סימני העייפות של התינוק. ייתכן שסימני עייפות יבואו לידי ביטוי בנדנודי רגליים, פיהוקים, גבות אדומות ושפשופי עיניים. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת, בואו לקבל הכוונה וטיפים להתמודדות עם מגוון מצבים הקשורה לשינה של תינוקכם!

    עייפות יתר תינוקות – מה אפשר לעשות?

    התינוק, ממש כמונו, אם פספס את רגע השינה הנכון עבורו, עשוי להיות לו קשה להירדם מחדש. קושי זה לא אומר שהעייפות עברה, אלא להפך. עייפות יתר אצל תינוקות באה לידי ביטוי באי שקט, בכי מוגבר, נראות של עייפות אך מבלי יכולת להירדם ועוד. במצבים אלו, ההמלצה היא כן לנסות להשכיב את התינוק, ולהבין שמדובר בתהליך שעלול להיות מלווה בבכי ובתחושת תסכול מצדו. יחד עם זאת, כשהתינוק עייף הצעד הכי נכון הוא שינה, לכן מומלץ לנסות זאת. אם אתם רואים שזה חסר סיכוי, וחלון הזמן לשינה חלף, ניתן לקחת את התינוק לטיול בעגלה. בגילאים קטנים וברגעים מסוימים, אפשר להיעזר במנשא או טיול בעגלה על מנת לעזור להם להיכנס לשינה ולאפשר לתינוק להירדם.  בין אם תבחרו להעביר אותו לאחר מכן למיטה, או תמשיכו בשינה כפי שנרדם עד להתעוררות, זה יהווה מנוחה נכונה ורצויה עבור תינוקכם.

    דגשים

    עייפות יתר אצל תינוקות יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון סימנים של אי שקט כמו חוסר רצון לאכול, בכי מוגבר ונדנוד. כל אלה עלולים לסמן לכם שמדובר בתסמינים הנובעים מעייפות. מצב של עייפות יתר מלמד אתכם עוד ועוד על הצורך להקשיב לתינוקכם, אשר מסמן לכם באמצעות שפת גוף ובכי את הצרכים והרצונות המשתנים שלו. מובן כי זה לא פשוט לשים לב, או לאפיין את סוגי הבכי, אך עם ההיכרות שלכם עם ילדכם זה הולך ונהיה פשוט יותר ויותר. עדיין, עליכם להיות סלחניים כלפי עצמכם. חן אסיאו- יועצת שינה מוסמכת, נמצאת שם איתכם בשנת החיים הראשונה (וגם אחריה) הכוללת עייפות רבה הן של ההורים והן של התינוק. בואו לרכוש כלים מיטיבים לרכישת הרגלי שינה נכונים.

    לייעוץ ומידע נוסף מלאו

    לייעוץ ומידע נוסף מלאו

      מאמרים נוספים

      תפריט נגישות